15 сакавіка 2009

Нараджоны тут

Г.зв. ізраільскія арабы (палестынцы, якія маюць ізраільскае грамадзянства) складаюць амаль 20% ізраільскага насельніцтва. Але, нягледзячы на сваё ізраільскае грамадзянства, у некаторых галінах жыцьця (напрыклад, у будаваньні жытла) яны маюць абмяжаваныя правы, якія робяць іх у рэальнасьці няроўнымі з габрэйскімі ізраільцянамі. Мала хто з габрэяў прыслухваецца да іх: адна таму прычына, што большасьць ізраільскіх арабаў звычайна галасуюць за арабскія партыі, якія, будучы анты-сіянісцкімі, адыгрываюць вельмі марґіналізаваную ролю ў палітыцы краіны.

Песьня "Нараджоны тут" (па-ангельску Born Here) ёсьць спробаю араба-ізраільскага рэп-гурта "ДАМ" з гораду Лод накіраваць свой пункт гледжаньня ізраільскай публіцы: таму гэтая версія песьні выкананая на іўрыце (але прыпеў застаецца на арабскай).



У песьні пяецца, сярод іншага:

Ці то я парушыў закон? Не, гэта закон парушыў мяне.
Хопіць, хопіць, спадарства
Я нарадзіўся тут і мае дзяды таксама
Вы ніколі не адрэжаце мяне ад маіх каранёў
...
Тут я будую свой дом, тут вы яго знішчаеце
Калі мой дом -- незаконны, дык як наконт твайго, браце мой стрыечны?
...
Бо ўрад мае жаданьне --
Максымум габрэяў на максымуме зямлі
Мінімум арабаў на мінімуме зямлі
...
НЕ -- СТРАХУ

No comments: